Metadata
Metadata představují stručný popis obsahu webu, který se zobrazuje v neplacených výsledcích vyhledávání. Zde mají za cíl jednak informovat roboty vyhledávačů o tom, co se nachází na webových stránkách, a jednak upoutat pozornost čtenářů, kteří na internetu hledají informace nebo chtějí nakupovat produkty a služby.
Se správným nastavením metadat a použitím klíčových slov se zvyšuje šance, že lidé kliknou právě na váš odkaz a přejdou na web, kde je můžete proměnit ve své zákazníky, posluchače nebo sledující.
Mezi základní metadata patří titulek (meta title) a popisek (meta description).
Titulek pomáhá vyhledávačům pochopit obsah stránky a spárovat jej s relevantními dotazy uživatelů. Jeho délka by měla být ideálně mezi 55–60 znaky včetně mezer.
Oproti tomu popisek má spíše marketingový charakter a slouží k detailnějšímu popisu obsahu stránky. Zde je prostor ke sdělení toho nejzajímavějšího (maximálně 165 znaků včetně mezer).
Pokud délku metadat překročíte, pak se objeví tři tečky a vaše sdělení nebude ve výsledcích vyhledávání celé.
Všechna metadata se v HTML kódu nacházejí většinou mezi tagy <head> a </head>.
Co na mou práci říkají klienti ?
Nezávazné nacenění SEO služeb
Chcete získat zákazníky? Buďte na internetu vidět!
Pomohu vám budovat značku ve vyhledávání dlouhodobě.
Napište mi, jaké jsou vaše cíle.