Chybová stránka 404

Chybová stránka 404 označuje neexistující webovou stránku, která informuje vyhledávače i uživatele o stavu „stránka nenalezena“ kódem 404. To znamená, že stránku podle zadaného požadavku nelze zobrazit. 

Na zahraničních webech se obvykle setkáte s textem 404 Page Not Found nebo Error 404.

Kdy se objeví chybová stránka 404:

  • Změna URL adresy – okamžik, kdy vyhledávače již stránku zaindexovaly (např. https://danielkovalcik.cz/seo-sluzby/), ale vlastník webu změnil její URL adresu (např. na https://danielkovalcik.cz/sluzby/). Původní adresu přitom zapomněl přesměrovat na novou prostřednictvím kódu 302 a odkaz z vyhledávání tedy vede na neexistující obsah.
  • Odstranění stránky – k této situace dochází asi nejčastěji při zrušení kategorie nebo produktové stránky na e-shopu. V takovýchto případech je vhodné uživatelům nabídnout alternativy, související produkty nebo je odkázat na homepage.
  • Neplatné odkazy – jestliže například ze svých blogových článků odkazujete na externí weby, může se stát, že je v průběhu času správce webu stáhne a po kliknutí na odkaz se objeví chybová stránka 404. Zejména u nejčtenějších článků a nejnavštěvovanějších stránek se proto vyplatí kontrolovat funkčnost odkazů.
  • Chybný zápis nebo překlep – Error 404 se může objevit také vinou uživatele, když do adresního řádku zadá špatně URL adresu. Například místo https://danielkovalcik.cz/kontakt/ napíše neexistující adresu https://danielkovalcik.cz/krontakt/.

Jak by měla chybová stránka 404 vypadat

V dnešní době je spousta možností, jak nahradit obyčejný text „Error 404“ nebo „Stránka nenalezena“. Tvůrci webů jsou dnes mnohem kreativnější a chybová stránka 404 díky tomu nejen informuje, ale umí také pobavit či vás elegantně nasměruje na jiné stránky na webu. 

Tím se totiž minimalizuje negativní vliv na uživatele a rozpaky z nenalezené stránky. Pokud je stránka pobaví, je zde větší pravděpodobnost, že budou v hledání na webu pokračovat a neodejdou ke konkurenci. Někteří majitelé e-shopů a webových stránek se proto dokonce předhánějí v originalitě svých chybových stránek 404.

Kam nejlépe odkazovat ze stránky 404:

  • Homepage
  • Relevantní sekce na webu
  • FAQ – nejčastěji kladené otázky
  • Kontakt

Co na mou práci říkají klienti ?

Daniel je odborník ve svém oboru. Dokáže poradit se vším co se týká SEO v eshopu. Jeho vyjadřování a rady byly jasné a srozumitelné. Konzultace s ním byla velmi přínosná a pomohla našemu webu, mimojiné také v lepším umístění ve vyhledávačích Google a Seznam.
Jana Musialková MuroňováPodnikatelka a lektorka, www.pesar.cz
Díky SEO od Dana se nám zvýšila organická návštěvnost na webu a tím se snížily náklady na PPC. Když je potřeba něco probrat tak jedině u piva. Lidský přístup a super komunikace. Maximálně doporučuji!
Patrik BartošMajitel, doveztodal.cz
“Oceňuji vaší trpělivost, kterou s tímto projektem máte; jste velice ochotný věci vysvětlit a doplnit, transparentní, pracujete rychle a to co řeknete, tak dodržíte...dokumentace je přehledná, zvládáte i požadavek v angličtině, čehož si cením…”
Lucie ŠtancováProjektová manažerka, www.sarvodayayogaschool.com
Zkušený SEO odborník, který rozumí svému oboru a efektivně pomáhá svým klientům. Líbí se mi jeho názory, které spolu často sdílíme. Rád ho doporučuji dále.
Tomáš StýskalaSEO konzultant, seokonzult.cz
S Danielem spolupracuji hlavně v SEO oblasti, kde má velmi dobré postřehy a nápady na zlepšování, které mají reálný dopad. Nejvíce mi pomáhá při rozvíjení SEO nástroje SEMOR.cz
Vít MichalekMajitel i vývojář, semor.cz

Nezávazné nacenění SEO služeb

Chcete získat zákazníky? Buďte na internetu vidět!
Pomohu vám budovat značku ve vyhledávání dlouhodobě.
Napište mi, jaké jsou vaše cíle.

E - MAIL

kovalcik.daniel@email.cz

Mobilní telefon

+420 605 022 490