Obsah
Google vydal nejdůležitější update za posledních pět let. Aktualizace pod označením „BERT“ ovlivňuje 10 % vyhledávacích dotazů. Co je BERT a jak ovlivní SEO?
Podle společnosti Google se tato aktualizace bude týkat složitých vyhledávacích dotazů, které závisí na kontextu.
Tohle říká Google: „Tato vylepšení jsou zaměřena na zlepšení porozumění jazyku, zejména v případě přirozenějších jazykových / konverzačních dotazů, protože BERT je schopen pomoci Vyhledávači lépe pochopit nuanci a kontext slov ve vyhledávání a lépe sladit tyto dotazy s užitečnými výsledky.Zejména pro delší, více konverzační dotazy nebo vyhledávání, kde předložky jako „pro“ a „na“ mohou mít ve větě více významů, Vyhledávač bude schopen porozumět kontextu slov ve vašem dotazu. Můžete hledat způsob, který vám připadá přirozený. “
Algoritmus BERT (Bidirectional Encoder Representations from Transformers) je algoritmus pro hluboké učení související se zpracováním přirozeného jazyka. Pomůže stroji pochopit, co slova ve větě znamenají, ale se všemi nuancemi kontextu.
V současné době je Google BERT aktualizace dostupná pouze pro anglický jazyk. Ovšem Google chce algoritmus BERT postupně nasazovat i na další jazyky včetně češtiny.
Řekněme, že hledáte „2019 brazil traveler to usa need visa“
*Příklad je v anglickém jazyce, jelikož v češtině není ještě k dispozici.
Před Bertem by bylo nejlepším výsledkem to, jak mohou občané USA cestovat do Brazílie bez víz. Ale podívejte se na vyhledávací dotaz pečlivě… Vypadá to, že tam rozdíl není, ale ve skutečnosti je docela velký.
Hledání nebylo o amerických lidech, kteří jedou do Brazílie, ale o lidech z Brazílie, kteří cestují do USA. Výsledek po aktualizaci Bert je mnohem relevantnější.
BERT Update se tedy nejvíce dotkne informačních dotazů a ovlivní tak celé vyhledávání a Featured snippety.
Ve zkratce: nyní nemusíte dělat nic. Souvisí to s tím, že aktualizace do Česka ještě nedorazila a nejsou zatím reálné statistiky, jak aktualizace Google algoritmu ovlivní pozice klíčových slov.
Můžete se ovšem trochu připravit na základě informací ze zahraničí.
Doporučení: Snažte se psát obsah přirozeně a zjistěte, jak lidé chápou určité dotazy v různém kontextu. Tyto informace jim na stránce sdělte stručně, rychle, přehledně a tak, ať uživateli co nejkonkrétněji zodpovíte informační dotaz, který zadal do vyhledávače. |
Pokud podnikáte v oblasti fitness a blogujete o tom, „jak zhubnout bez užívání tablet“, neměl by se váš obsah soustředit na koktejly, doplňky stravy nebo na něco příliš podobného pilulkám na hubnutí. Místo toho by měl pojednávat o všech alternativních metodách.
Není to nutně o vytvoření opravdu dlouhé stránky nebo článku, který hovoří o 50 různých věcech a je dlouhý 10 000 slov.
Jedná se hlavně o zodpovězení otázky vyhledávače co nejrychleji a poskytnutí co největší hodnoty ve srovnání s konkurencí.
Nechci tím říct, že dlouhý obsah nebude fungovat, je to spíše o tom, že můžete vstupní stránku nebo článek optimalizovat čistě pro konkrétní informační dotaz a docílit lepšího efektu.
Prozatím sledujte novinky a případové studie ze zahraničí. Připravte se na možnou variantu, že až dorazí tato aktualizace do Česka, tak vám mohou začít na delší klíčové výrazy (long-taily) padat pozice.
Pokud se tak stane, bude to způsobeno tím, že konkurence má lepší konkrétní odpovědi na jednoduché informační dotazy. Vyhledejte si v Search Console, u kterých klíčových slov vám pozice spadly, zjistěte, ke které vstupní stránce se vázaly a obsah buď optimalizujte, nebo vytvořte nový. Vznikne tady prostor k dalším možným optimalizacím.