Před nějakou dobou mě oslovil klient, který měl svůj internetový obchod zaměřený na prodej dekorací do domácnosti. Jednalo se originální produkty vyráběné v ČR.
Klient se na mě obrátil s konkrétním problémem propadu pozic ve vyhledávání na Seznamu i Googlu. Tím přirozeně začala klesat organická návštěvnost, což mělo za následek i propady tržeb. Navíc při procházení Google Analytics jsem si všiml i poměrně nízkého konverzního poměru. Na něj jsem se následně také zaměřil.
Klient kvůli úspoře financí investoval do SEO pouze vlastní čas. Vše aplikoval svépomocí na základě YouTube videí a blogových článků. Na začátku vše fungovalo. Nicméně postupem času a rostoucí konkurencí se již nedokázal posunout dále.
Web byl postavený na redakčním systému WordPress, který dobře znám, tak jsem mohl dílčí úpravy provést rovnou sám. Tudiž nebylo potřeba další pomoci ze strany webmastera pro provedení změn, což klientovi samozřejmě ušetřilo peníze za dalšího specialistu.
Z důvodů konkurenčního boje mě klient poprosil o anonymitu.
Zajímavost: V průběhu spolupráce jsem narazil na problém s tím, že konkurence a jiné obsahové weby přebíraly klientovi jeho originální obrázky z webu. Využil jsem toho a oslovil je s tím, že jim udělíme souhlas a mohou obrázky nadále používat výměnou za to, že uvedou zdroj a proklikový odkaz na webu klienta. Z cca 8 případů se s námi 5 dohodlo a vznikly tak zajímavé spolupráce. |
Kompletní zlepšení pozic u všech relevantních klíčových slov. Celkový počet měřených slov bylo 41.
Nejhledanější klíčové slovo mělo hledanost 6600 na Googlu a 200 na Seznamu, které je dodnes na 1. pozici po 5 měsících od ukončení spolupráce.
Podařilo se dále také:
S klientem jsme spolupracovali po dobu 5 měsíců. Po doručení požadovaných výsledků jsem navrhl ukončení. Důvod byl jednoduchý. Po předem stanovených cílech, které se dařilo do puntíku plnit, nebyl již důvod investovat do optimalizace rozpočet, který byl možný investovat do dalších marketingových aktivit, jako je Google Ads, Sklik nebo sociálních sítí…
Klienta jsem v průběhu spolupráce naučil, jak k webu dlouhodobě přistupovat a jak o web pečovat. Po 5 měsících od ukončení spolupráce web stále drží přední pozice, plní obsahovou část a vznikají nové produkty.