CTR (Click-Through Rate)

CTR (Click-Through Rate) nebo také míra prokliku je poměr počtu prokliků na reklamu k počtu zobrazení reklamy. Je to ukazatel účinnosti reklamy, který ukazuje, jak moc lidé reagují na reklamu. Měří se v procentech a vypočítá se jako počet prokliků na reklamu vydělený počtem zobrazení reklamy. Například pokud má reklama 100 zobrazení a 5 prokliků, její CTR bude 5%.

CTR je důležité sledovat, protože pomáhá určit, zda reklama funguje a zda přináší očekávané výsledky. Pokud je CTR příliš nízké, může to znamenat, že reklama není dostatečně atraktivní nebo relevantní pro cílovou skupinu a že by mohla být vylepšena. Naopak, pokud je CTR vysoké, může to znamenat, že reklama je účinná a že přináší očekávané výsledky.

Jak se počítá CTR?

CTR se vypočítá následovně:

CTR = (počet prokliků na reklamu / počet zobrazení reklamy) x 100%

Například pokud má reklama 100 zobrazení a 5 prokliků, její CTR bude vypočítána následovně:

CTR = (5 prokliků / 100 zobrazení) x 100% = 5%

CTR se může měřit na různých úrovních, například na úrovni celé reklamní kampaně, na úrovni jednotlivých reklam nebo na úrovni jednotlivých cílů reklamy. Měření CTR může pomoci vyhodnotit účinnost reklamy a případně ji upravit tak, aby přinášela lepší výsledky.

Jak vylepšit a zvýšit CTR?

Existuje několik způsobů, jak můžete zvýšit CTR reklamy:

  1. Vytvořte atraktivní a relevantní reklamu: Reklama by měla být atraktivní a relevantní pro cílovou skupinu, aby přilákala pozornost a zvýšila pravděpodobnost prokliku.
  2. Použijte výzvu k akci: Reklama by měla obsahovat výzvu k akci, která přiměje lidi k prokliku. Například "Získejte bezplatnou ukázku" nebo "Zaregistrujte se nyní".
  3. Zvolte vhodné klíčové slovo nebo frázi: Vyberte klíčové slovo nebo frázi, které jsou relevantní pro reklamu a cílovou skupinu. To pomůže zvýšit pravděpodobnost, že se reklama objeví ve vyhledávání a že ji lidé budou chtít prokliknout.
  4. Sledujte a vyhodnocujte výsledky: Sledujte CTR reklamy a vyhodnocujte výsledky. Pokud je CTR příliš nízké, můžete změnit některé aspekty reklamy, například změnit obrázek nebo zvolit jiné klíčové slovo, abyste zvýšili její účinnost.
  5. Zkuste A/B testování: A/B testování vám umožní porovnat dvě verze reklamy a zjistit, která z nich je účinnější. To vám pomůže vytvořit reklamu, která bude mít co nejvyšší CTR.

Co na mou práci říkají klienti ?

Daniel je odborník ve svém oboru. Dokáže poradit se vším co se týká SEO v eshopu. Jeho vyjadřování a rady byly jasné a srozumitelné. Konzultace s ním byla velmi přínosná a pomohla našemu webu, mimojiné také v lepším umístění ve vyhledávačích Google a Seznam.
Jana Musialková MuroňováPodnikatelka a lektorka, www.pesar.cz
Díky SEO od Dana se nám zvýšila organická návštěvnost na webu a tím se snížily náklady na PPC. Když je potřeba něco probrat tak jedině u piva. Lidský přístup a super komunikace. Maximálně doporučuji!
Patrik BartošMajitel, doveztodal.cz
“Oceňuji vaší trpělivost, kterou s tímto projektem máte; jste velice ochotný věci vysvětlit a doplnit, transparentní, pracujete rychle a to co řeknete, tak dodržíte...dokumentace je přehledná, zvládáte i požadavek v angličtině, čehož si cením…”
Lucie ŠtancováProjektová manažerka, www.sarvodayayogaschool.com
Zkušený SEO odborník, který rozumí svému oboru a efektivně pomáhá svým klientům. Líbí se mi jeho názory, které spolu často sdílíme. Rád ho doporučuji dále.
Tomáš StýskalaSEO konzultant, seokonzult.cz
S Danielem spolupracuji hlavně v SEO oblasti, kde má velmi dobré postřehy a nápady na zlepšování, které mají reálný dopad. Nejvíce mi pomáhá při rozvíjení SEO nástroje SEMOR.cz
Vít MichalekMajitel i vývojář, semor.cz

Nezávazné nacenění SEO služeb

Chcete získat zákazníky? Buďte na internetu vidět!
Pomohu vám budovat značku ve vyhledávání dlouhodobě.
Napište mi, jaké jsou vaše cíle.

E - MAIL

kovalcik.daniel@email.cz

Mobilní telefon

+420 605 022 490