Google Ads | Google Adwords

Google AdWords, s novým zkráceným názvem Google Ads od 24. července 2018, je online reklamní nástroj pro správu PPC kampaní od společnosti Google, který funguje na principu ceny za proklik (Pay-Per-Click = PPC). To znamená, že se vytvořené reklamy zobrazují uživatelům internetu nejprve zdarma a zadavatel za ně platí až v okamžiku, kdy na ně někdo klikne. Vedle ceny za proklik je možné nastavit také cenu za zobrazení nebo cenu za zhlédnutí videa. Díky Google Ads mohou firmy oslovit potenciální zákazníky, kteří vyhledávají informace na Googlu nebo se nachází na jeho partnerských webech (Google AdSense).

Jak funguje Google Ads

Google Ads funguje jako aukce, která určuje pozici zobrazení vytvořených inzerátů ve vyhledávání. Pokud vyhledávaný dotaz odpovídá klíčovému slovu v kampani a jsou splněny další podmínky (geografické umístění apod.), vstoupí reklama do aukce, která určí, jaká bude cena za proklik, zda se reklama vůbec zobrazí a pokud ano, na jaké pozici. V průběhu aukce se vypočítá tzv. Ad Rank, který závisí na maximální nabídce za proklik, skóre kvality a použitých rozšíření reklam. Inzerent vždy zaplatí o 0,01 Kč více než inzerent o jednu pozici níže.

Typy kampaní v Google Ads

  • Kampaně ve vyhledávání – nejčastější typ kampaně, kdy reklama je výsledkem vyhledávání na určitý dotaz uživatele. Reklamní inzerát se zobrazuje na prvních čtyřech pozicích, nebo dole pod organickými výsledky a má formát prostého textu, který může být doplněný o rozšíření v podobě obrázku, ceny, lokality, adresy, telefonního kontaktu apod.
  • Kampaně v obsahové síti – reklamy se zobrazují na webech třetích stran, respektive na partnerských webech Googlu (idnes.cz, extra.cz, csfd.cz, nova.cz apod.). Inzeráty v obsahové síti mohou mít formu textu, reklamních bannerů, responzivních reklam, nativních reklam nebo videí.
  • Shopping kampaně – ve vyhledávání zobrazují konkrétní produkt spolu s jeho fotografií, cenou a jménem inzerenta.
  • Videokampaně na YouTube – prostřednictvím Google Ads lze inzerovat také ve videích na YouTube, kde inzerent dostane prostor svůj produkt nebo službu prezentovat v rámci přeskočitelné, nebo nepřeskočitelné šestisekundové reklamy a dalších formátů, které YouTube platforma nabízí.
  • Discovery kampaně – podobné kampaním v obsahové síti, ale s tím rozdílem, že se zobrazují pouze na Gmailu, YouTube a v Discovery feedu.
  • Kampaně pro mobilní aplikace – Tyto kampaně zobrazují reklamu ve vyhledávání, v obsahové síti, v Gmailu a Google Play na YouTube. Cílem je zvýšit počet interakcí a stažení aplikace.
  • Dále místní kampaně, Hotel Ads a Smart kampaně.

V rámci Google Ads je možné využívat tzv. remarketing, který cílí na ty uživatele, jež byli na e-shopu, ale ještě nenakoupili. Díky tomuto způsobu reklamy se mohou firmy svým potenciálním zákazníkům připomenout a zobrazit jim produkty, které je v minulosti zaujaly.

Konkurencí pro Google Ads jsou v České republice Sklik (služba od vyhledávače Seznam.cz) a o něco méně známý Etarget.

Co na mou práci říkají klienti ?

Daniel je odborník ve svém oboru. Dokáže poradit se vším co se týká SEO v eshopu. Jeho vyjadřování a rady byly jasné a srozumitelné. Konzultace s ním byla velmi přínosná a pomohla našemu webu, mimojiné také v lepším umístění ve vyhledávačích Google a Seznam.
Jana Musialková MuroňováPodnikatelka a lektorka, www.pesar.cz
Díky SEO od Dana se nám zvýšila organická návštěvnost na webu a tím se snížily náklady na PPC. Když je potřeba něco probrat tak jedině u piva. Lidský přístup a super komunikace. Maximálně doporučuji!
Patrik BartošMajitel, doveztodal.cz
“Oceňuji vaší trpělivost, kterou s tímto projektem máte; jste velice ochotný věci vysvětlit a doplnit, transparentní, pracujete rychle a to co řeknete, tak dodržíte...dokumentace je přehledná, zvládáte i požadavek v angličtině, čehož si cením…”
Lucie ŠtancováProjektová manažerka, www.sarvodayayogaschool.com
Zkušený SEO odborník, který rozumí svému oboru a efektivně pomáhá svým klientům. Líbí se mi jeho názory, které spolu často sdílíme. Rád ho doporučuji dále.
Tomáš StýskalaSEO konzultant, seokonzult.cz
S Danielem spolupracuji hlavně v SEO oblasti, kde má velmi dobré postřehy a nápady na zlepšování, které mají reálný dopad. Nejvíce mi pomáhá při rozvíjení SEO nástroje SEMOR.cz
Vít MichalekMajitel i vývojář, semor.cz

Nezávazné nacenění SEO služeb

Chcete získat zákazníky? Buďte na internetu vidět!
Pomohu vám budovat značku ve vyhledávání dlouhodobě.
Napište mi, jaké jsou vaše cíle.

E - MAIL

kovalcik.daniel@email.cz

Mobilní telefon

+420 605 022 490