Google Ads | Google Adwords
Google AdWords, s novým zkráceným názvem Google Ads od 24. července 2018, je online reklamní nástroj pro správu PPC kampaní od společnosti Google, který funguje na principu ceny za proklik (Pay-Per-Click = PPC). To znamená, že se vytvořené reklamy zobrazují uživatelům internetu nejprve zdarma a zadavatel za ně platí až v okamžiku, kdy na ně někdo klikne. Vedle ceny za proklik je možné nastavit také cenu za zobrazení nebo cenu za zhlédnutí videa. Díky Google Ads mohou firmy oslovit potenciální zákazníky, kteří vyhledávají informace na Googlu nebo se nachází na jeho partnerských webech (Google AdSense).
Jak funguje Google Ads
Google Ads funguje jako aukce, která určuje pozici zobrazení vytvořených inzerátů ve vyhledávání. Pokud vyhledávaný dotaz odpovídá klíčovému slovu v kampani a jsou splněny další podmínky (geografické umístění apod.), vstoupí reklama do aukce, která určí, jaká bude cena za proklik, zda se reklama vůbec zobrazí a pokud ano, na jaké pozici. V průběhu aukce se vypočítá tzv. Ad Rank, který závisí na maximální nabídce za proklik, skóre kvality a použitých rozšíření reklam. Inzerent vždy zaplatí o 0,01 Kč více než inzerent o jednu pozici níže.
Typy kampaní v Google Ads
- Kampaně ve vyhledávání – nejčastější typ kampaně, kdy reklama je výsledkem vyhledávání na určitý dotaz uživatele. Reklamní inzerát se zobrazuje na prvních čtyřech pozicích, nebo dole pod organickými výsledky a má formát prostého textu, který může být doplněný o rozšíření v podobě obrázku, ceny, lokality, adresy, telefonního kontaktu apod.
- Kampaně v obsahové síti – reklamy se zobrazují na webech třetích stran, respektive na partnerských webech Googlu (idnes.cz, extra.cz, csfd.cz, nova.cz apod.). Inzeráty v obsahové síti mohou mít formu textu, reklamních bannerů, responzivních reklam, nativních reklam nebo videí.
- Shopping kampaně – ve vyhledávání zobrazují konkrétní produkt spolu s jeho fotografií, cenou a jménem inzerenta.
- Videokampaně na YouTube – prostřednictvím Google Ads lze inzerovat také ve videích na YouTube, kde inzerent dostane prostor svůj produkt nebo službu prezentovat v rámci přeskočitelné, nebo nepřeskočitelné šestisekundové reklamy a dalších formátů, které YouTube platforma nabízí.
- Discovery kampaně – podobné kampaním v obsahové síti, ale s tím rozdílem, že se zobrazují pouze na Gmailu, YouTube a v Discovery feedu.
- Kampaně pro mobilní aplikace – Tyto kampaně zobrazují reklamu ve vyhledávání, v obsahové síti, v Gmailu a Google Play na YouTube. Cílem je zvýšit počet interakcí a stažení aplikace.
- Dále místní kampaně, Hotel Ads a Smart kampaně.
V rámci Google Ads je možné využívat tzv. remarketing, který cílí na ty uživatele, jež byli na e-shopu, ale ještě nenakoupili. Díky tomuto způsobu reklamy se mohou firmy svým potenciálním zákazníkům připomenout a zobrazit jim produkty, které je v minulosti zaujaly.
Konkurencí pro Google Ads jsou v České republice Sklik (služba od vyhledávače Seznam.cz) a o něco méně známý Etarget.
Co na mou práci říkají klienti ?
Nezávazné nacenění SEO služeb
Chcete získat zákazníky? Buďte na internetu vidět!
Pomohu vám budovat značku ve vyhledávání dlouhodobě.
Napište mi, jaké jsou vaše cíle.