Youtuber

Youtuber je člověk se zálibou v natáčení videí, který své video nahrávky pravidelně zveřejňuje na YouTube – největším internetovém serveru pro sdílení video souborů založeném v roce 2005. Jeho cílem je zaujmout diváka a předat mu určité sdělení nebo ho pobavit. Čím více odběratelů a hodin sledování má youtuber u svých videí, tím více si může vydělat. Platforma YouTube se díky příjmům z reklamy může dokonce stát jeho živností.

Dělení youtuberů podle formy videí

Je jedno, zda se jedná o kosmetiku, životní styl, vzdělávání, DIY nebo uměleckou tvorbu, jako youtuber můžete tvořit videa o čemkoliv, co je vám blízké, kreativitě se meze nekladou. 

Podle typu obsahu a způsobu, jakým sdělení předáváte svým divákům, však pravděpodobně budete patřit do některé z těchto kategorií:

  • Video bloger (vloger) – reaguje na aktuální dění, povídá o svém životě nebo paroduje různé události a situace. Své názory, myšlenky a zkušenosti vyjadřuje prostřednictvím videí (videoblogů, zkráceně vlogů) publikovaných nejčastěji na platformě YouTube. Zvláštní odnoží vlogera je pak beauty vloger, který se zaměřuje na líčení a kosmetické produkty. Natáčí tzv. hauly, v nichž ukazuje nakoupené nebo darové produkty, a hodnotí jejich kvalitu, případně je porovnává s kosmetikou jiné značky.
  • Let´s player – tvůrce let´s playů neboli videozáznamů z hraní počítačových her s vlastním komentářem. Let´s player diváka provádí hrou a ukazujeme mu osvědčené triky, jak hru úspěšně dokončit.
  • Pranksteři – youtubeři, kteří se specializují na natáčení vtipných videí tzv. pranků, ve kterých skrytou kamerou zaznamenávají reakce jiných osob, z nichž si zlomyslně udělali legraci.
  • Streamer – natáčí videa přes livestream a živě se vyjadřuje například k aktuálním tématům, mluví o svém životě nebo sledující nějakým způsobem baví. Záznam ze streamu je možné uložit pro pozdější zhlédnutí.
  • Booktuber – tvůrce videí zaměřených na hodnocení knih nebo čtení jejich obsahu.

Mezi známá jména na poli vlogování patří v České republice například Jan Macák alias MenT, ViralBrothers, Kovy, Hoggy, Jirka Král nebo Misha. Ze zahraničních YouTube hvězd můžeme jmenovat například švédského moderátora videoher a memů PewDiePie, vlastním jménem Felix Arvid Ulf Kjellberg, jehož YouTube kanál byl v květnu 2020 nejodebíranější.

Youtubeři v marketingu

Čím jsou youtubeři aktivnější v přidávání videí a čím hodnotnější či zajímavější obsah tvoří, tím větší mohou mít fanouškovskou základnu a výrazně ovlivňovat názory a chování svých sledujících – mění se v tzv. influencery. Díky tomu se stanou zajímaví také pro firmy a marketéry, kteří je začnou oslovovat s nabídkami spolupráce v rámci propagace jejich produktů či služeb za úplatu nebo barter.

Věk youtuberů a jejich fanoušků

Video „průmysl“ má nejvíce fanoušků mezi mladistvými, protože právě ti se chtějí bavit nebo hledají tipy „jak na to“. V roce 2014 byl podle studie společnosti TNS Aisa YouTube nejsledovanějším médiem ve věkové kategorii do 35 let. Věk samotných youtuberů se pohybuje v podobných číslech. Úspěšní youtubeři ale s publikováním videí začínají již v útlém věku.

Co na mou práci říkají klienti ?

Daniel je odborník ve svém oboru. Dokáže poradit se vším co se týká SEO v eshopu. Jeho vyjadřování a rady byly jasné a srozumitelné. Konzultace s ním byla velmi přínosná a pomohla našemu webu, mimojiné také v lepším umístění ve vyhledávačích Google a Seznam.
Jana Musialková MuroňováPodnikatelka a lektorka, www.pesar.cz
Díky SEO od Dana se nám zvýšila organická návštěvnost na webu a tím se snížily náklady na PPC. Když je potřeba něco probrat tak jedině u piva. Lidský přístup a super komunikace. Maximálně doporučuji!
Patrik BartošMajitel, doveztodal.cz
“Oceňuji vaší trpělivost, kterou s tímto projektem máte; jste velice ochotný věci vysvětlit a doplnit, transparentní, pracujete rychle a to co řeknete, tak dodržíte...dokumentace je přehledná, zvládáte i požadavek v angličtině, čehož si cením…”
Lucie ŠtancováProjektová manažerka, www.sarvodayayogaschool.com
Zkušený SEO odborník, který rozumí svému oboru a efektivně pomáhá svým klientům. Líbí se mi jeho názory, které spolu často sdílíme. Rád ho doporučuji dále.
Tomáš StýskalaSEO konzultant, seokonzult.cz
S Danielem spolupracuji hlavně v SEO oblasti, kde má velmi dobré postřehy a nápady na zlepšování, které mají reálný dopad. Nejvíce mi pomáhá při rozvíjení SEO nástroje SEMOR.cz
Vít MichalekMajitel i vývojář, semor.cz

Nezávazné nacenění SEO služeb

Chcete získat zákazníky? Buďte na internetu vidět!
Pomohu vám budovat značku ve vyhledávání dlouhodobě.
Napište mi, jaké jsou vaše cíle.

E - MAIL

kovalcik.daniel@email.cz

Mobilní telefon

+420 605 022 490