Obsah
Lokální SEO se zaměřuje na výsledky vyhledávání v konkrétní lokalitě, kde se hledající uživatel vyskytuje. Uživatel může hledat kvalitní restauraci ve svém okolí, kadeřníka nebo otevírací dobu jakéhokoliv místního podniku. V takovém případě byste měli být připraveni takového zákazníka oslovit, a proto je nutné optimalizovat podnik v lokálních výsledcích vyhledávání. Jak na to?
Všechno začíná službou Moje firma na Googlu. Místní hledající hledají především adresu a umístění firmy a tento bezplatný Google nástroj umožňuje vložit váš NAP (Name, Address and Phone number – jméno, adresa a telefonní číslo) a další obchodní informace (například hodiny a pokyny) v Google vyhledávání a mapách.
Ujistěte se, že váš profil je kompletní a udržujte jej aktuální. Až se ověříte prostřednictvím společnosti Google (budou vám volat nebo posílat dopis), můžete získat základní údaje o tom, jak vás lidé vyhledávají a odkud pocházejí.
Už to bude nějakou dobu co Google spustil Google Posts na každém GMB účtu. Od té doby mohou podniky zveřejňovat informace o obchodních nabídkách (Příklad: 20% sleva v obchodě nebo online), novinky z vaší firmy, nadcházejících událostech a prodej produktu prostřednictvím svého účtu Moje firma na Googlu. Tyto příspěvky se objevují přímo v SERP (výsledcích vyhledávání) a poskytují podnikům jedinečnou příležitost komunikovat se svými zákazníky ještě předtím, než navštíví vaše stránky.
Recenze jsou nejdůležitější. Jsou faktorem hodnocení v lokálních výsledcích vyhledávání a také umožňují, aby váš výpis vynikl. Pokud se vám podaří přimět spokojené zákazníky, aby vám jako poděkování za pozitivní zkušenost zanechali v Googlu recenzi, může to jít mnohem dál, než téměř jakákoli jiná taktika lokálního SEO.
Nejenže vám recenze pomůže k lepšímu umístění, ale také pomůže vašemu výsledku zabrat více místa na stránce s výsledky.
Dalším velkým přínosem získávání recenzí je sociální důkaz. Vyhledávače vidí pět hvězdiček a okamžitě vědí, že váš podnik je jejich kolegy velmi doporučován. Získáváním recenzí tedy vlastně řešíte tři hlavní složky konverze: pořadí, míru prokliku (CTR) a optimalizaci míry konverze (CRO).
90% lidí v průzkumu společnosti Zendesk uvedlo, že jejich rozhodování o koupi je ovlivněna online recenzemi a Moz odhaduje, že online recenze tvoří až 10 %, v rozhodovacím procesu Googlu, jak se rozhodne hodnotit vaši stránku. Díky tomu je důležitá vaše přítomnost na hlavních stránkách recenzí.
Kromě vytvoření výpisu v Google My Business byste měli svou firmu zapsat i do dalších online katalogů. Tento tip najdete téměř v každém průvodci lokálního SEO, protože se jedná o silný faktor SEO.
Mezi hlavní adresáře, katalogy, firemní zápisy, na které se můžete zaměřit, patří např:
Kromě těchto katalogů byste se měli podívat, zda existují také online katalogy firem specifické pro vaši oblast. Výpisy v těchto adresářích vyšlou Googlu další signály pro lokální SEO.
Nestačí zůstat na vrcholu záznamu ve službě Moje firma na Googlu – je třeba zajistit, aby informace o kontaktu a umístění byly aktualizovány a konzistentní na vašich webových stránkách, na stránkách sociálních médií, na webech recenzí a na adresářích.
Vyhledávače procházejí vaše stránky a hledají podobné shody, které poskytují jako výsledek na stránce s výsledky vyhledávání. Tím, že pro každou vaši provozovnu budete mít specifickou cílovou stránku, mohou vyhledávače snadno vyhledat váš výpis a poskytnout vyhledávači příslušnou lokalitu.
To, jak budou informace prezentovány na těchto stránkách, bude určovat, jak budete aktualizovat informace všude jinde – proto na to pamatujte při výběru způsobu zápisu informací o umístění.
TIP: Doporučuji na kontaktní stránku doplnit i Google mapu pro lepší propojení lokalizace i pro uživatele, aby se k vám, co nejrychleji dostal. |
Jedním ze základů lokálního SEO je cílení na lokální klíčová slova. Tato klíčová slova jsou poměrně logická, ale přesto byste měli pro své podnikání zjistit zda existují i nějaká další. To lze zjistit z tzn. analýzy klíčových slov nebo to zkusit základně svépomoci.
Například pokud jste instalatérská firma v Praze, budete chtít porovnat objemy vyhledávání různých variant vyhledávacích výrazů, jako je „instalatér Praha“, „instalatér Praha 9“. Můžete se také zaměřit na velmi podrobná klíčová slova, například „instalatérské služby Praha Horní Počernice“.
Pro jednorázové rychlé zjištění můžete použít například nástroj Marketing Miner nebo jiný SEO nástroj jako je Collabim, Semor atd.
Jakmile máte vybraná klíčová slova, dalším krokem je optimalizace webu pomocí nich. Je to trochu komplexnější téma nicméně pokud začínáte, tak vám pomůže i toto.
Ujistěte se, že vaše domovská stránka a všechny stránky služeb obsahují místní klíčová slova, na která se chcete umístit v:
Pokud je to možné, měli byste se také pokusit začlenit hlavní místní klíčové slovo do adresy URL. To se hodí pokud nabízíte služby nebo máte provozovnu ve více lokalitách. Např. www.vasedomena.cz/instalater-praha-8/ – Instalatér Praha 8.
Při začleňování klíčových slov do obsahu dbejte na to, abyste je používali přirozeně a nevyplňovali je všude kde je to možné.
Vytvoření webu vhodného pro mobilní zařízení je zásadní pro dobré SEO obecně. Pro lokální SEO je to však obzvláště důležité. Zde je důvod, proč tomu tak je.
Podle statistik 30% všech mobilních vyhledávání souvisí s lokalitou. To je významné číslo a znamená to, že spousta spotřebitelů, kteří vás najdou v místním vyhledávání, je pravděpodobně na svém mobilním zařízení.
Pokud se vaše stránky nezobrazují na mobilním zařízení dobře nebo jsou na nich problémy s navigací, nebude to pro potenciální zákazníky vypadat dobře. Pravděpodobně se přesunou z vašich stránek a přejdou ke konkurenci, jejíž online prezentace vypadá profesionálněji.
TIP: Můžete si svůj web otestovat pomocí Google nástroje Test My Site. |
Na téma jak správně optimalizovat obrázky jsem již jeden článek připravil. Nicméně tady na to trochu navážu a zařídit to zde jako dobrý tip pro lokální SEO.
Pro lepší zaujetí potenciálních zákazníků doporučuji na web umístit i obrázky provozovny tzn. máte-li např. kosmetický salon, určitě bude lidi zajímat: jak to tam vypadá, co používáte za vybavení, produkty, kdo se o vás postará apod.
Zkuste pořídit kvalitní fotky a ty pak následně umístit na web, tak abyste zvýšili důvěryhodnost, vyplnili u obrázku správně klíčové slovo, jak v názvu souboru, popis obrázku tak i ALT textu obrázku.
TIP: Doporučuji mít na webu připravenou sekci galerie, kde umístíte fotky např. před kosmetickým ošetření a také i po kosmetickém ošetření, aby si lidé mohli živě představit, jak je takové ošetření zkrášlí. |
Mít silný profil odkazu je nezbytný pro dobré výsledky vyhledávání. Odkazový profil vám může značně posílit to, když vás jiná firma v okolí doporučí na své webové stránce.
Zkuste navázat kontakt s firmami v okolí a domluvit nějakou formu spolupráce, kdy si vzájemně vypomůžete a zmíníte se (doporučíte se) na stránkách.
Tato taktika je maraton, nikoliv sprint, a dávejte pozor na každého, kdo říká, že vám může nabídnout spoustu rychlých odkazů nebo vás doporučit na spoustě webech.
Platformy sociálních médií jsou zdarma, takže není žádnou novinkou, že mohou být skvělým způsobem, jak zůstat v povědomí svého publika. Google bude procházet a stahovat výsledky vyhledávání z vašich sociálních platforem, jako jsou profily a recenze na Facebooku, LinkedIn nebo YouTube vaší firmy a dokonce i váš účet na Twitteru a vaše poslední tweety.
Vytvořte si tedy ty sociální sítě, kde to pro vás dává smysl, vyplňte řádně profil, publikujte pravidelně zajímavý obsah z vaší oblasti podnikání, komunikujte a budujte vztah s vašimi fanoušky nebo potenciálními zákazníky.
Tento základní výpis lokálních SEO tipů by vám měl pomoci k tomu, abyste byli lépe vidět ve vašem místě působiště. Budu rád, když tyto tipy vyzkoušíte a pak mi sdělíte váš názor. Přeji hodně štěstí s lokální seo optimalizací!