10 tipů, kde sledovat SEO novinky

Pokud se chcete dozvědět více o optimalizaci pro vyhledávače (SEO), budete muset hodně číst. A také i hodně učit. Ve skutečnosti jsou totiž nejlepší a nejúspěšnější SEO profesionálové ti, kteří zůstávají informovaní.

Na internetu se dá najít spoustu blogů a stránek, ale ne všechny musí zobrazit důvěryhodné informace. Proto, když čtete jakékoliv SEO novinky, tipy nebo rady, měli byste si vždy pamatovat na toto:

Nevěřte všemu, co čtete!

Připravil jsem menší seznam, kde sledovat novinky v SEO, kde se vzdělat a informovat (odkud čerpám informace i já). Jedná se bohužel o většinu zahraničních zdrojů, ale najde se zde i pár českých.

Ovšem, je důležité přemýšlet a testovat všechny strategie, taktiky nebo nápady, které jste si přečetli.

1. Blog centrálního webu Google pro webmastery

Blog centrálního webu Google pro webmastery
Blog centrálního webu Google pro webmastery

Získejte SEO novinky přímo od Googlu na blogu Centra pro webmastery. Google zde sdílí informace o procházení, indexování a zlepšení hodnocení stránek. Důvěryhodnější informace už asi těžko naleznete někde jinde.

2. Deník vyhledávače – Search Engine Journal

SEJ – Search Engine Journal

Hlavním redakčním zaměřením u webu Search Engine Journal jsou novinky v SEO, PPC, sociálních médií a obsahovém marketingu. Tento web sdílí informace dokonce už od roku 2003 a vydává spoustu tipů a návodů každý den. Web je také vysoce důvěryhodný, vydávané informace jsou podloženy konkrétními daty. 

3. Země vyhledávače – Search Engine Land

Search Engine Land
Search Engine Land

Tento web (Search Engine Land) je poměrně podobný tomu předchozímu. Funguje od roku 2007 a za jeho založením je velmi uznávaná osoba Danny Sullivan. Najdete také novinky jak z oblasti SEO tak i PPC. 

4. Blog Moz

Moz
Moz

Blog Moz je zaměřený na SEO, sociální sítě a obsahový marketing. Vychází zde okolo 4-5 článků týdně. Za jeho založením stojí uznávaný SEO Expert Rand Fishkin. Tento web je relevantní a důvěryhodný. Je všemi SEO specialisty vyhledávaný nejen kvůli informacím, ale také díky SEO nástrojům a dalším doplňkům, které nabízí. 

5. SEMrush Blog

SEMrush
SEMrush

Blog SEMrush pochází od tvůrce populárního nástroje na měření klíčových slov. Pokrývá témata z marketingových kanálů jako SEO, PPC a content marketingu. Každý den je zde publikován nový příspěvek od členů týmu SEMrush a odborníků z oboru.

6. Ahrefs Blog

Ahrefs Blog vychází také na podobném základu, jako tomu je u SEMrush. Vznikl na základě jednoho z nejpoužívanějších nástrojů pro SEO specialisty na celém světě. 

Najdete zde užitečné návody, tipy, články a case studies. Osobně tento nástroj používám asi nejčastěji a spojení s kvalitními informacemi z toho blogu je to pro mě ideální. 

Toto je základní výpis zahraničních zdrojů odkud přebírám pravidelně informace. Ovšem, využívám více zdrojů, tady jsou tipy z domácí scény.

7. Blog eVisions.cz

Rád si čas od času přečtu novinky z tohoto blogu. Blog píše online marketingová agentura. Jejich informace vychází z praxe těchto specialistů.

8. Blog Pavla Ungra 

Blog od jednoho z nejuznávanějších SEO konzultantů na domácí půdě. Na blogu najdete velice cenné informace, která vám rozhodně pomůžou. 

9. Magazín Digichef.cz

Tento nyní již rozsáhlý magazín od specialistů z Taste medio mohu více, než jen doporučit. Najdete zde informace jak ze SEO, tak i další marketingových kanálů. Z toho magazínu také získávám informace a vědomosti, které přenáším do praxe, a proto by ve vašich záložkách neměl chybět.

10. Blog Marketing Miner

Blog MM, který vznikl díky úspěšnému SEO nástroji na našem trhu. Pomohl mi doplnit velmi zajímavé informace. Kromě zajímavých informací zveřejňuje i praktické a velmi konkrétní návody jak provést jednotlivé úkony pomocí jejich nástroje.

Závěr

Doufám, že vám tímto mým seznamem zdrojů pomůžu dostat se k lepším informacím a zlepšit vaší informovanost o novinkách v SEO. Pokud znáte nebo upřednostňujete nějaké další zajímavé stránky a blogy, budu rád, když se se mnou o ně podělíte v komentářích. Díky moc!

Daniel Kovalčík
SEO mě baví a živí již 3 roky. Líbí se mi ta rozmanitost oboru a propojení s dalšími marketingovými kanály. Stále se učím nové věci, potkávám nové lidi a pracuji na webech domácích i zahraničních.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů